F1-hírek : Azok után, hogy a McLaren Mercedes... |
Azok után, hogy a McLaren Mercedes...
by Beki 2005.04.06. 17:04
Azok után, hogy a McLaren Mercedes alakulatának mindkét pilótája pontot szerzett az elmúlt hétvégén megrendezett Bahrein-i Nagydíjon, a wokingiak még elszántabbak lettek.
További fejlesztéseket eszközölnek, hogy a májusban esedékes Spanyol Nagydíjra még jobb autóval érkezhessenek. Ennek érdekében a csapat a mai nappal megkezdi háromnaposra tervezett tesztprogramját a katalán ringen.
Az elsõ nap a Sakhirban ötödik helyen befutó, és a verseny emberének kikiáltott Pedro de la Rosa lép majd pályára, márkatársával, a gárda hivatalos tartalékversenyzõjével, Alexander Wurz-cal, aki az elmúlt versenyhétvége pénteki napja után most vezetheti elõször az új MP4/20-ast tesztkörülmények között.
A csapat finn versenyzõje, Kimi Raikkönen csütörtökön veszi majd át a munkálatokat a spanyol pilótától, és Wurz-cal dolgozik majd az utolsó két nap. A McLaren istálló egy MP4/20-as és egy MP4/19B típusú autóval képviselteti magát Barcelonában, melyekkel az a céljuk, hogy a lehetõ legnagyobb elõrelépést érjék el a Spanyol Nagydíjig.
Bár a csapat új autója kétségkívül nagyon gyors és akár a gyõzelemhez is elegendõ lenne, egyelõre nem tudott maradandót alkotni, pedig a mezõny egyik leggyorsabb járgányáról van szó. A csapat most azon fáradozik, hogy kijavítsa a hibákat és újabb elõrelépést érjen el a közeljövõben.
„Vannak olyan területei az autónak, melyek nagyon erõsek.” – mondta a csapat igazgatója, Ron Dennis. „Egy kör alatt az új autónk könnyedén a mezõny élére tud állni, de az elsõ négyben biztosan benne van. Tudjuk, hogy megvannak az alapjaink, és partnereinkkel együtt agresszív fejlesztésekbe kezdünk, melyek bizonyára meghozzák majd a gyümölcsüket a szezon ötödik állomásán Spanyolországban.”
„Ekkorra várjuk ugyanis a nagyobb elõrelépést.” – magyarázta a szakember. „Az autó fantasztikusan bánik az abroncsokkal, ezért akár lágyabb keveréket is használhatunk, mellyel elõnybe kerülhetünk a többiekhez képest, és többet ki tudunk hozni a gumikból.”
Az idei évben megváltoztak a gumikra vonatkozó szabályok is, így a versenyzõknek ugyanazzal az abroncskészlettel kell indulniuk a futamon, mint amivel az idõmérõ edzéseken futottak, míg a futam alatt betiltották a kerékcserét.
Ezzel azok a csapatok, akiknek autói gyengéden bánnak a gumikkal, elõnybe kerülhetnek, hiszen a futam végsõ szakaszában még egy újszerûbb tappanccsal versenyezhetnek, ami hatalmas elõnyt jelenthet a többiekkel szemben.
„Ami még jobbá teszi a Michelint, hogy remekül fel vannak készülve arra, hogy a különbözõ csapatoknak más-más fejlesztésû abroncsokat szállítsanak, és tervezzenek meg. Ez azonban pozitív és egyben negatív is lehet.” – folytatta Dennis. „Mikor problémával találja szembe magát az ember, akkor azt nem tudja olyan könnyen kiküszöbölni, hiszen tudnia kell, hogy egyedi abroncsa van. Végeredményben jók a gumik, nagyon egyenletesek, és a strapabírásukkal sincsen gond.”
|