F1-hírek : Egy kör Kimi Räikkönennel Sanghajban |
Egy kör Kimi Räikkönennel Sanghajban
by Beki 2004.09.22. 21:40
A finn versenyző körbevezet minket az új pályán
A sanghaji pálya minden versenyző számára új kihívást jelent, hiszen eddig még sohasem köröztek rajta. Épp ezért nehéz lenne elmondani pontosan hogyan is áll össze egy kör ezen az érdekesnek ígérkező ringen, Kimi Räikkönen azonban megpróbálkozott vele, és fejben végigvitt minket a pályán...
„A kör egy 600m hosszú egyenessel kezdődik, amelyen vélhetőleg 320km/h-ig fogunk felgyorsulni. Az első kanyar hosszan, elnyújtva kanyarodik jobbra, majd ezt rögtön követi két balos. Itt alaposan le kell majd lassítanunk, mert nagyon szűk a hely. A hármas kanyar elhagyása után ismét a gázra lépünk, és így teljesítjük az enyhe 4-es és 5-ös kanyart majd körülbelül 300-as tempónál érkezünk meg az 6. kanyarhoz, ahol 1-es fokozatig kell majd lelassítanunk. A hajtűkanyarból kijövet egy nagyon izgalmas szakasz következik. A rövid egyenest egy hosszú, és gyors S kombináció követi, ezek a 7-es és 8-as kanyarok.”
„Ez a szakasz nagyon gyorsnak tűnik, főleg az eleje, hiszen a végében kicsit el kell vennünk a gázt, mert két, majdhogynem 90 fokos kanyarok követik. A két balos után ismét egy rövid egyenes rész jön, ez vezet a nagyon szűk 11-es kanyarhoz, amelyet valószínűleg 2-es fokozatban kell majd teljesítenünk, mielőtt egy újabb hosszan elnyújtott jobbkanyarhoz nem érnénk, ami hasonlít az első kanyarokhoz.”
„Ez a kettős kanyar fordít vissza minket, s egy nagyon hosszú hátsó egyenessel folytatódik. A pálya egyik legfontosabb része ez, hiszen itt nem csak a legszélesebb az aszfaltcsík, de a hosszú, majdhogynem egy kilométeres egyenes miatt alaposan felgyorsulhatunk és előzést is megkisérelhetjük. A jó köridő szempontjából tehát roppant fontos jól venni az ezt megelőző kanyarkombinációt.”
„A hátsó egyenesben a lehető legnagyobb sebességet kell elérnünk, amely körülbelül 330km/h lesz. Az egyenes végén nagyot kell fékezni, hogy be tudjuk venni a 14-es és 15-ös kanyarokat, s ez is elősegítheti a minél könnyebb előzést. A rövid egyenes után egy 90 fokos kanyar következik, ez vezet vissza minket a célegyenesbe, s kezdődik minden előről.”
|